reklama

Prečo sa z vyštudovaných učiteliek a vychovávateliek stávajú opatrovatelky-babysitting

Stručne vypísané  fakty, prečo toľko učiteliek neučí ale opatruje :) A ja tiež, lebo inak to nejde :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Tak prečo som ja a mnohé učiteľky z mojich kruhov rozhodli odísť zo škôl a opatrovať ? 

LEBO: 

- je to platovo o mnoho výhodnejšie. Učiteľka zarába tabuľkovo či žije na východe alebo v BA na rovnaký plat. Pritom náklady na život sú dosť rozdielne. Nástupný plat vychovávateľky ŠKD s VŠ je v čistom cca 450 e. Plat opatrovateľky v BA sa pohybuje 4-7 eur na hodinu ( priemerne). Alebo majú tarifne okolo 600-1000 e mesačne. 

-opatrovateľka sa stará o jedno max 3 deti naraz. 

-v škole si nemôže vyberať triedu a ani žiakov a ak je niektoré problémové proste ho "trpí" v triede do konca škol.roka, opatrovateľka ma možnosť odisť do inej rodiny 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- žiadne neplatené nadčasy: áno, doopatrujem idem domov. V škole toto treba tamto treba, taká porada, také školenie, rodičovské atd. Úprimne koľkokrát sa nám učiteľom podarilo odisť s prace v "oficiálnom čase" ? 

- problémy s rodičmi odpadajú... ( dá sa povedať, pretože opatrujete ľudom, ktorí Vám dôverujú a vybrali si Vás. Čo o rodičoch v skole veľakrát povedať nemôžme :/ )

- žiadne domáce prípravy na hodiny, vyrábanie pomôcok a opravovanie písomiek nám nehrozí :) 

A je ešte mnoho daľších dôvodov, prečo mladé učiteľky opuštajú skoly a škôlky a idú opatrovať alebo robiť do iných sektorov. 

Na záver by som napísala. Práca učiteľky a vychovávateľky ma baví a RAZ sa do nej rada vrátim, ked to bude slušne a primerane zaplatená práca. Pretože ja si vážim svoj čas a svoju prácu a za niečo vyše 400 e ju robiť nebudem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno ma niekto ukamenuje a povie : " Učiteľstvo, nie je práca ale poslanie". To ja viem, má to robiť ten koho to naplňa. Ale aj on musí sakra z niečo ŽIŤ. 

Áno, ŽIŤ a nie prežívať z drobných.

Elena Baxová

Elena Baxová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dievča z dediny, ktoré sa rozhodlo žiť vo "veľkom- malom " meste Bratislava. Vyštudovaná učiteľka, ktorá s veľkou ambíciou chcela vzdelávať deti a podieľať sa aby bol nás svet lepší. Po nástupe do praxe nastalo veľké sklamanie a depresia s toho ako to v našom školstve naozaj vyzerá. Tak si pekne opatrujem deti. Som dá sa povedať na "profesionálnej materskej" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu