reklama

Keď raz budem učiteľkou

Ako sa rozplynul môj dlhoročný sen byť učiteľkou v MŠ, pretože zákony a vzdelávacie programy robia teoretici.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Áno. Bol to môj dlhoročný sen,že budem učiteľka v škôlke. Teda neskôr v materskej škole pretože celé štúdium nás opravovali, že pojem škôlka nie je odborný xi-xi. 

Tak začalo to výberom strednej školy. Keď som spomenula internát naši skoro skolabovali ale dlhodobou tvrdohlavosťou a hladovkou :) pochopili silu môjho rozhodnutia. A tak som nastúpila na PASA Turčianske Teplice. Najlepšie roky života (zatiaľ). Nasledovalo rozhodnutie isť po maturite učiť do MŠ, čo môžem aj bez VŠ alebo ešte študovať. Rozhodla som sa študovať. Nasledovali tri roky na VŠ a úspešne štátnice. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Húra môžem isť učiť. Lenže to moje hurá mi dlho nevydržalo. Vedela som, že práca v MŠ nie je len o hraní s deťmi, taká naivná som nebola ale to čo ma čakalo ma nemilo prekvapilo. 

Prípravy samozrejme každý kto je z "brandže" vie o čom píšem. Samozrejme adaptačná prax a povinné prípravy. Lenže písať 4-5 príprav každý deň o rozsahu 1-2 A4 a ešte k tomu chystať pomôcky pre deti, nie je sranda. No tak som sa do toho pustila. Nemala by som s tým problém, keby to malo zmysel a účinok. Lenže 80 percent veci na papieri mi bolo zbytočných. Formality, ktoré mi neboli potrebné ale uberali mi skoro všetok voľný čas. Teraz nechcem povedať, že nie je potrebné pripraviť si, čo budete s deťmi robiť, pretože každý kto má skúsenosti s deťmi vie, že ich 20 tich nemôžete nechať robiť, čo sa im zachce lebo do večera Vám "zburajú škôlku". Práca s deťmi je však aj o improvizácii. Darmo budete plánovať ako budete vonku zbierať listy na nástenku ked ono prší. Hlavne,ž ste tu prípravu písali polhodiny. Lebo veď treba rozpísať motiváciu, rozhovor, vyhodnotenie atď. A to sme ešte neprišli k neplateným načasom počas, ktorých chystáte, organizujete besiedky, karnevaly, vyrábate nástenku a podobné veci. Hlavne,že učiteľkám je dobre veď majú pracovnú dobu 6 hodín a prázdniny. HAHA. Kto vie o čom to je pochopí, kto nie neriešim. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak sa rozplynul môj sen o učiteľstve. Na teraz. Môžno raz budem ochotná robiť za tú užasnú mzdu a obetovať všetok voľný čas. 

A na záver chcem vzdať hold všetkým kreatívnym učiteľkam v MŠ, ktoré sa snažia vychovávať naše deti. Lebo deti sú Budúcnosť. ĎAKUJEM.

Elena Baxová

Elena Baxová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dievča z dediny, ktoré sa rozhodlo žiť vo "veľkom- malom " meste Bratislava. Vyštudovaná učiteľka, ktorá s veľkou ambíciou chcela vzdelávať deti a podieľať sa aby bol nás svet lepší. Po nástupe do praxe nastalo veľké sklamanie a depresia s toho ako to v našom školstve naozaj vyzerá. Tak si pekne opatrujem deti. Som dá sa povedať na "profesionálnej materskej" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu